Llifetri Uitvaart Natura Verandering

Lifetri Natura Uitvaart verzekering - Wanneer verandert er iets voor u?

U heeft bij ons een Lifetri Natura Uitvaart verzekering. Binnenkort veranderen we een paar dingen in de uitvoering van uw verzekering. 

Geen zorgen: aan uw polisvoorwaarden verandert niets. U houdt dezelfde verzekering met dezelfde rechten. U ontvangt daarom ook geen nieuwe polis.

Maar wat gaat u wél merken van de verandering? Dat hangt af van uw polis en uw persoonlijke situatie. We zetten graag even alle mogelijke veranderingen voor u op een rij. 

Eenmalig een andere dag voor de incasso van de maand juli

Als gevolg van de veranderingen in de uitvoering van uw verzekering, incasseren we de premie van de maand juli pas eind juli. Kort erna volgt de incasso van de maand augustus. Dat is éénmalig, daarna verloopt de incasso weer zoals u gewend bent.

Zó eenvoudig is straks uw verzekering bij Lifetri

  • Eén verzekerd bedrag voor de uitvaart (zonder vermelding verschillende diensten)
  • Indexatie als u dat wenst op basis van het CPI Uitvaart (onafhankelijk van regio of diensten)
  • Kinderdekking en elders verzekerd bedrag staan niet meer vermeld op de polis (en hoeft u dus ook niet meer door te geven)
  • Incasso per polisnummer (en niet langer één totaalbedrag bij meerdere polissen)

U blijft zorgeloos verzekerd bij Lifetri

  • Vrije keuze in uitvaartwensen.
  • Vrije keuze in uitvaartverzorger (en overal dezelfde verzekerde waarde)
  • Uw polisvoorwaarden blijven dezelfde.
  • Wij rekenen direct af met de uitvaartverzorger. Uw nabestaanden krijgen een bevestiging.
  • We houden u op de hoogte van indexatie. En u kunt deze altijd weigeren.

Wanneer verandert er iets voor u?

Ziet u op uw huidige polis een pakket met uitvaartdiensten? Dát gaat veranderen. 

Geen pakket, maar verzekerd bedrag

Op basis van uw uitvaartwensen is er bij het afsluiten van de verzekering een verzekerd bedrag berekend. Dit verzekerd bedrag wordt uitgekeerd bij overlijden na indienen van de uitvaartkosten.

Voortaan ziet u op uw polis niet langer dit pakket van uitvaartwensen terug, waar dit bedrag op was gebaseerd. U ziet alleen nog het verzekerd bedrag. De oude waarde van uw pakket verandert niet.

Verhoging op basis van CPI (Uitvaart)

Ook is de jaarlijkse verhoging van uw premie niet langer op basis van uw dienstenpakket, maar op basis van de Consumenten Prijs Index (CPI) Uitvaart.

De CPI is een maatstaf van het Centraal Bureau voor Statistiek die de stijging van de prijzen voor uitvaartdiensten in Nederland weergeeft. 

Wilt u het actuele indexcijfer zien? Ga naar CBS Consumentenprijzen en filter op bestedingscategorie ‘127030 diensten ivm uitvaart’. 

Andere veranderingen die mogelijk ook voor u gelden

Kinderen?

Heeft of krijgt u kinderen?

Voortaan zijn kinderen tot 18 jaar altijd gratis meeverzekerd. U hoeft uw kinderen niet langer aan te melden voor gratis kinderdekking.

Meerdere polissen?

Heeft u meerdere polissen bij Lifetri?

Voortaan incasseren we uw premie per polis, in plaats van één totaalbedrag voor al uw premies.

Meerdere verzekeringen?

Heeft u ook een uitvaartverzekering bij een andere verzekeringsmaatschappij?

Voortaan hoeft u dat niet meer aan ons door te geven.

Veelgestelde vragen Lifetri Uitvaart Natura

Vragen over de polis en premie van uw uitvaartverzekering? Of over de wensen en kosten van uw begrafenis of crematie? Kijk eerst even bij de veelgestelde vragen. Waarschijnlijk staat uw antwoord er al tussen.

Zo werkt uw verzekering

Meer weten over Lifetri Uitvaart Natura? Download de uitgebreide uitleg van onze voorwaarden of dienstverlening.

HR-team

Vragen? We helpen u graag

Lifetri
Bisonspoor 3002-D301
3605 LT Maarssen
Postbus 542
3800 AM Amersfoort
Tel: 085 – 020 89 08 (ma-vr: 09.00-17.00)

Nog veel handiger: stuur uw vraag via het contactformulier. Dan kunnen we u snel helpen met het juiste antwoord. Ook bij meer ingewikkelde vragen.