Footer – klacht

Klacht melden bij Lifetri

Ontevreden over Lifetri? Meld uw klacht via telefoon, formulier, e-mail of brief. 

Wat is een klacht?

U heeft een klacht als u niet tevreden bent over Lifetri. Dit kunt u op verschillende manieren laten weten:

  • U zegt dat u een klacht heeft.
  • U vertelt ons dat u verkeerde of te weinig informatie kreeg.
  • U geeft aan dat we u niet goed hebben behandeld.

Soms is het niet helemaal duidelijk of u een klacht heeft. We behandelen uw bericht dan toch als een klacht.

Polis administratie medewerker

Vul het klachtenformulier in

Dit mag u van ons verwachten

Heeft u uw klacht gemeld bij Lifetri? Binnen 2 dagen ontvangt u een bevestiging van ontvangst en gaan we uw klacht zorgvuldig afhandelen.

  • We nemen u serieus en bespreken met u hoe we de klacht kunnen oplossen. Daarbij vragen we onder andere welke oplossing u wenst.
  • We geven duidelijk aan in welke stappen we uw klacht behandelen. U hebt van ons gehoord of gelezen welke stappen dat zijn.
  • We geven aan waarom we uw klacht toewijzen of afwijzen. We onderbouwen dit met duidelijke argumenten.
  • We herstellen (eventueel) gemaakte fouten of laten deze herstellen. Als dat kan ondernemen we actie om te voorkomen dat opnieuw dezelfde fout gemaakt wordt.
  • Als u dat wilt, mag u zien wat er in uw klachtdossier staat. Hoe u dit kunt bekijken, staat in onze Gedragscode verwerking persoonsgegevens verzekeraars.
  • We beantwoorden de vragen die u over de klachtbehandeling hebt.
  • We streven ernaar te reageren op uw klacht binnen twee weken nadat we deze aan u hebben bevestigd.
  • Kunnen we na twee weken nog geen definitief antwoord geven? Bijvoorbeeld omdat de klacht complex is? Dan ontvangt u bericht van ons over wanneer u wél een inhoudelijk antwoord kunt verwachten.
  • Bij een complexe klacht reageren we uiterlijk binnen 12 weken na ontvangst van uw klacht.
Ontevreden over hoe we uw klacht hebben behandeld?

Als we er samen niet uitkomen, kunt u uw klacht voorleggen aan Kifid. Dit is een onafhankelijk klachteninstituut voor financiële diensten. Let op: doe dit binnen 3 maanden na ontvangst van onze reactie. Ga naar Kifid.nl

U kunt ook naar de rechter stappen met uw klacht.

Meld uw klacht per brief

Ons postadres: Lifetri, Antwoordnummer 804, 3800 VB Amersfoort.

Meld uw klacht per e-mail

E-mail uw klacht naar  afdeling.klachten@lifetri.nl

Meld uw klacht per telefoon

Bel 085 – 020 89 08 en vraag naar de Klachtencoördinator.